Książka SEO dla blogerów, influencerów i marek osobistych


Prowadzisz i rozwijasz bloga, a liczba odwiedzin Twojej strony z wyszukiwarki nie poprawia się znacząco pomimo publikacji nowych treści?

Zastanawiasz się, jak wykorzystać potencjał swoich social mediów w wyszukiwarce i jak skutecznie zwiększać ich zasięgi?

Szukasz sposobu na zaistnienie oraz dobre zaprezentowanie w wyszukiwarce Twojej marki osobistej?

Jeśli odpowiedź na którekolwiek z powyższych pytań brzmi „TAK” to…

Książka SEO


Ta książka SEO jest dla Ciebie!

Książka „SEO dla blogerów, influencerów i marek osobistych” trafiła już w ręce Wydawnictwa Helion.

Czekają mnie jeszcze prace korektorskie, wybór okładki, zebranie wypowiedzi ekspertów (a lista tych, którzy zgodzili się wzbogacić książkę o swoje wypowiedzi, przyprawia mnie o pozytywny zawrót głowy) i pełnej listy rabatów na narzędzia. Robimy jednak wspólnie z wydawnictwem, co możemy, by ta książka o SEO ukazała się jak najszybciej. Planowana premiera przypada na czerwiec 2023.

Ty natomiast możesz zapisać się na listę oczekujących, by jako jedna z pierwszych osób otrzymać powiadomienie o dostępności książki! ⬇️




Cześć! Nazywam się Ewelina Podrez-Siama. Jestem specjalistką SEO związaną z branżą od 2009 roku i prezeską agencji SEO/SEM Fox Strategy.

Zawodowo specjalizuję się w optymalizacji stron i blogów pod kątem SEO.

W swojej pracy stawiam na strategiczne podejście, nieszablonowe rozwiązania i przede wszystkim: zwrot z inwestycji w SEO. Współpracowałam i współpracuję między innymi z takimi markami jak Allegro, mBank, PayU czy Media Senior.

Równocześnie jestem autorką bloga kulinarnego z przepisami diety ketogenicznej i trzech bestsellerowych książek kucharskich, bywam nazywana influencerką i z całą pewnością jestem marką osobistą.

Na styku tych światów zdobyłam wiedzę i doświadczenie, które prezentuję Ci w książce SEO dla blogerów, influencerów i marek osobistych.

Po to, by praca z Twoją stroną stała się dla Ciebie łatwiejsza, bardziej efektywna pod kątem SEO i pozwoliła Ci uzyskiwać wymierne korzyści z obecności w wyszukiwarce.

Zastanawia Cię zawartość książki? Masz wątpliwości, czy to pozycja dla Ciebie? Sprawdź spis treści i zobacz listę omawianych zagadnień poniżej.

Książka SEO - Ewelina Podrez-Siama



Poznajmy się lepiej!

Odwiedź moją wirtualną wizytówkę, bloga kulinarnego ms-fox.pl lub skontaktuj się ze mną w social media:



Książka SEO dla blogerów, influencerów i marek osobistych

Spis treści

  1. Wstęp
  2. Budowanie marki osobistej w wyszukiwarce
  3. Sposoby wypełnienia TOP10 wyników wyszukiwania – podstawy SERM
    • Strona personalna i blog
    • Strona Twojej marki osobistej
    • Podstrona z opiniami i rekomendacjami
    • Google My Business (Moja Firma)
    • Profile w mediach społecznościowych
    • Pozostałe możliwości wypełnienia wyników wyszukiwania
  4. Monitoring wyników i wzmianek o marce osobistej
  5. SEO bloga i personalnej strony internetowej – podstawy
    • Wstęp do SEO, czyli jak powstaje wynik wyszukiwania?
    • Narzędzia SEO
      • Google Search Console
      • Pluginy WordPress
      • Analiza słów kluczowych
      • Kompleksowe narzędzia SEO
      • Sprawdź również te narzędzia
  6. Słowa kluczowe
    • Podstawowa analiza słów kluczowych w 7 krokach
    • Analiza słów kluczowych „na skróty”
    • Bezpłatna analiza słów kluczowych dla istniejącej podstrony (Search Console)
    • Szybka analiza dla nowej lub istniejącej podstrony (Content Editor)
    • Szybka analiza słów kluczowych i optymalizacja podstrony w WordPressie (Rank Math i Keyword Surfer)
    • Częste błędy i zagrożenia
  7. Architektura informacji
    • Kilka słów teorii o linkach wewnętrznych i zewnętrznych
    • Architektura informacji, a praca botów
    • Typy podstron w WordPress
    • Elementy nawigacji
    • Częste błędy
  8. Optymalizacja treści
    • Metatagi title i description
    • Nagłówki H1-H6
    • Strongi i inne wyróżnienia
    • Długość treści
    • Gdy brakuje ci pomysłów na przedłużenie treści…
    • Wykorzystanie AI do produkcji treści
    • Optymalizacja poszczególnych typów podstron
    • Techniczne aspekty optymalizacji treści
      • E-E-A-T, czyli autorytet strony i autora
      • Linkowanie wewnętrzne
      • Table of contents
      • Dane strukturalne
      • Dane OpenGraph
    • Częste błędy
  9. Podstawy optymalizacji technicznej
    • Zarządzanie indeksacją
    • Metatag robots
    • Plik robots.txt
    • Plik sitemap.xml
    • Przesłanie do indeksacji
    • Żądanie usunięcia z indeksu
    • Kody odpowiedzi, przekierowania i linki kanoniczne
      • Kody odpowiedzi http
      • Własna strona błędu 404
      • Przekierowania
      • Linki kanoniczne
    • Indeksowanie stron w Search Console
    • Bezpieczeństwo i ręczne działania
    • Dostosowanie do urządzeń mobilnych
    • Szybkość ładowania się strony
    • Optymalizacja grafiki
    • Crawlery
  10. Cykliczna praca nad SEO
    • Analiza SEO
    • Analiza wyników organicznych
    • Search Console
    • Google analytics + google search console
    • Widoczność organiczna
    • Poszukiwanie „Quick Wins”
    • Praca z pozycjami fraz
    • Praca z CTR podstron
    • Content audit w Ahrefs
    • Poszukiwanie content gap
      • Analiza content gap w Senuto w 5 krokach
      • Analiza content gap w Ahrefs w 5 krokach
  11. Wiadomości Google i Discover
    • Czym są wiadomości Google (Google News)?
    • Czym jest Discover?
    • Zależności między Wiadomościami Google, a Discover
    • Google News – wskazówki techniczne dla wydawców
    • Google News w praktyce
    • Discover – wymogi Google dot. Treści
    • Google News i Google Discover – monitoring
    • Dalsza obecność w News i Discover
  12. Kilka sposobów na zwiększanie zasięgu i zarabianie na blogu
    • Linkbuilding wizerunkowy – podstawy
    • Badanie i przewidywanie trendów
    • Podstawy SEO dla podcastu
    • Podstawy SEO w YouTube
    • Sprzedaż artykułów sponsorowanych
    • Afiliacja i reklamy, a SEO
  13. Nie zapomnij o… [opinie ekspertów]
    Swoją wiedzą i doświadczeniem podzielili się: Katarzyna Baranowska, Sławomir Borowy, Jadwiga Dabińska, Kinga Edwards, Paweł Gontarek, Sebastian Heymann, Marek Jankowski, Anna Jaroszewska, Piotr Kaleta, Anna Karcz-Czajkowska, Oktawian Kitala, Marcin Korczyk (Pan Tabletka), Anna Ledwoń-Blacha, Krzysztof Marzec, Robert Niechciał, Dagmara Pakulska, Dawid Pietkiewicz, Oskar Rak, Roman Rozenberger, Damian Sałkowski, Grzegorz Strzelec, Martyna Zastrożna.
  14. Masz pytania?