Wyszukiwarka Google ciągle się zmienia – wdraża algorytmy oparte na sztucznej inteligencji, wprowadza nowe rodzaje wyników i stawia coraz wyższe wymagania stronom internetowym. „SEO w praktyce” to pierwsze w Polsce kompendium wiedzy stworzone przez 54 doświadczonych ekspertów SEO i content marketingu. Wraz z innym autorami dzielimy się swoimi najlepszymi praktykami i wyjaśniają zawiłości algorytmów, abyś mógł lub mogła samodzielnie zadbać o widoczność swojej strony.
- Poznaj mechanizmy wyszukiwarek. Zrozum, jak działa Google i co wpływa na pozycję Twojej strony.
- Optymalizuj swoje serwisy. Dowiedz się, jak przygotować domenę, strukturę i treści, aby były atrakcyjne dla użytkowników i robotów.
- Pisz treści, które kochają użytkownicy i algorytmy. Naucz się SEO copywritingu, planowania tematów i odpowiadania na pytania użytkowników.
- Zdobądź linki i buduj autorytet. Naucz się prowadzić kampanie link buildingowe, korzystać z PBN, budować wizerunek poprzez cytowania i PR.
- Korzystaj z narzędzi jak profesjonalista. Poznaj Google Search Console, Ahrefs, Semrush, Majestic, edytory AI, wtyczki WordPress i narzędzia low‑code/no‑code.
- Zarządzaj projektami SEO. Dowiedz się, jak organizować procesy, raportować wyniki, wyceniać projekty i budować zespół.
Dla kogo jest książka „SEO w praktyce”?
Książka została napisana zarówno dla osób zaczynających przygodę z pozycjonowaniem, jak i dla specjalistów, którzy chcą uporządkować wiedzę. Dedykowana jest:
- Freelancerom i specjalistom SEO, którzy chcą poszerzyć kompetencje i pracować według najlepszych standardów.
- Właścicielom firm i startupów – pomoże zrozumieć, na co zwracać uwagę przy optymalizacji własnego serwisu.
- Marketerom i copywriterom, którzy chcą tworzyć treści widoczne w Google.
- Studentom i wykładowcom kierunków marketingowych – to kompletne źródło wiedzy do pracy naukowej i praktycznej.
Co znajdziesz w naszej książce? [SPIS TREŚCI]
„SEO w praktyce” liczy 56 rozdziałów podzielonych na 6 części. Poniżej skrócony spis treści (szczegółowe rozdziały możesz zaprezentować w formie rozwijanych akordeonów na stronie):
- Rozdział 1: Historia i rozwój wyszukiwarek (Grzegorz Skiera)
- Rozdział 2: Zasada działania wyszukiwarki (Łukasz Rogala)
- Rozdział 3: Twoja wyszukiwarka Google (Artur Strzelecki)
- Rozdział 4: Prezentacja wyników wyszukiwania (Daniel Jędrysik)
- Rozdział 5: Wyszukiwanie głosowe i obrazem (Artur Strzelecki)
- Rozdział 6: Google Discover (Artur Strzelecki)
- Rozdział 7: Wyniki tworzone przez sztuczną inteligencję (Przemysław Sztal)
- Rozdział 8: Aktualizacje algorytmu Google (Sebastian Heymann)
- Rozdział 9: Domeny internetowe (Paweł Wróblewski)
- Rozdział 10: Struktura strony, nagłówki i znaczniki (Joanna Łutczyk-Pyzara, Łukasz Suchy, Patrycja Ziobro)
- Rozdział 11: SEO a dostępność (Marcin Opolski)
- Rozdział 12: Szybkość działania strony (Przemysław Paruszewski)
- Rozdział 13: Linkowanie wewnętrzne (Rafał Borowiec)
- Rozdział 14: Dane strukturalne (Patryk Błachnio)
- Rozdział 15: Migracja strony (Paweł Gontarek)
- Rozdział 16: Logi serwera (Wojciech Kamiński)
- Rozdział 17: Crawl budget (Wojciech Kamiński)
- Rozdział 18: Strony wielojęzykowe (sklepy internetowe) (Wojciech Mazur)
- Rozdział 19: Strategia contentowa i planowanie treści (Damian Kiełbasa)
- Rozdział 20: Parametry treści, które przekonują użytkowników i wyszukiwarki (Mateusz Malinowski)
- Rozdział 21: Rola pokrycia tematycznego (Ewa Majchrzak)
- Rozdział 22: Planowanie konspektu (Ewa Majchrzak)
- Rozdział 23: Styl pisania (Anna Zaborowska)
- Rozdział 24: Sposób prezentacji treści (Tomasz Zawidzki)
- Rozdział 25: FAQ – najczęściej zadawane pytania (Wiktor Maduń)
- Rozdział 26: Optymalizacja pod direct answers (Angelika Gałek)
- Rozdział 27: Link building (Marta Gryszko)
- Rozdział 28: Platformy link buildingu (Michał Łyko)
- Rozdział 29: Kampanie link buildingu i nawiązywania relacji (Miłosz Krasiński, Jan Kawecki, Daniel Ząbczyk)
- Rozdział 30: Private Blog Networks (PBN) – rozdział inny niż wszystkie (Maciej Chmurkowski)
- Rozdział 31: Adresy IP, hosting SEO i systemy autonomiczne (Artur Strzelecki)
- Rozdział 32: Wzmianki, cytowania, media społecznościowe (Paweł Wołoszyn)
- Rozdział 33: Pozycjonowanie lokalne (Damian Zając)
- Rozdział 34: Google Search Console (Tomasz Resmarowski)
- Rozdział 35: Edytory AI (Paweł Kijko)
- Rozdział 36: NeuronWriter (Paweł Sokołowski)
- Rozdział 37: Sugestie słów kluczowych (Tomasz Cierebiej)
- Rozdział 38: Badanie linków Ahrefs (Joanna Śledziejowska, Norbert Zbylut)
- Rozdział 39: Badanie linków Semrush (Marcin Kawa)
- Rozdział 40: Badanie linków Majestic (Kornel Kasprzyk)
- Rozdział 41: Mierzenie widoczności (Tomasz Mielewczyk)
- Rozdział 42: JavaScript w procesie SEO (Jakub Lisiecki)
- Rozdział 43: Google Ads w SEO (Krzysztof Marzec)
- Rozdział 44: Narzędzia lowcode i nocode (Roman Rozenberger)
- Rozdział 45: Wtyczki SEO dla WordPress (Ewelina Podrez-Siama)
- Rozdział 46: Być Yodą, nie Skywalkerem. O budowaniu relacji z klientami (Katarzyna Baranowska, Tomasz Mielewczyk)
- Rozdział 47: Umowa o świadczenie usług SEO (Katarzyna Baranowska)
- Rozdział 48: Wyceny projektów i strategii SEO (Katarzyna Baranowska)
- Rozdział 49: Skalowanie działań SEO (Wojciech Grądzki)
- Rozdział 50: Zarządzanie procesami i workflow w zespole SEO (Wojciech Szymański)
- Rozdział 51: Raportowanie działań i wyników SEO (Błażej Katarzyński)
- Rozdział 52: Struktura agencji SEO, stanowiska i zadania (Maciej Woźniak)
- Rozdział 53: Budowa zespołu SEO in-house (Sebastian Mioduszewski)
- Rozdział 54: Audyt SEO (Szymon Słowik)
- Rozdział 55: SEO w strategii marketingowej przedsiębiorstwa (Paweł Heczko)
- Rozdział 56: SEO w kontekście mix-marketingu (Michał Barczyk)
Ewelina Podrez-Siama o współautorka i ekspertka SEO
Cześć! Nazywam się Ewelina Podrez-Siama. Jestem specjalistką SEO związaną z branżą od 2009 roku i założycielką agencji SEO/SEM Fox Strategy.
Zawodowo specjalizuję się w optymalizacji stron i blogów pod kątem SEO. W swojej pracy stawiam na strategiczne podejście, nieszablonowe rozwiązania i przede wszystkim: zwrot z inwestycji w SEO. Współpracowałam i współpracuję między innymi z takimi markami jak Allegro, mBank, PayU czy Media Senior.
Równocześnie jestem autorką bloga kulinarnego z przepisami diety ketogenicznej i trzech bestsellerowych książek kucharskich, bywam nazywana influencerką i z całą pewnością jestem marką osobistą. W WordPressie pracuję każdego dnia.
Na styku tych światów zdobyłam wiedzę i doświadczenie, które prezentuję Ci w moich książkach:
- SEO dla blogerów, influencerów i marek osobistych,
- SEO dla małych i startujących sklepów internetowych,
- i teraz… SEO w praktyce.
Po to, by praca z Twoją stroną stała się dla Ciebie łatwiejsza, bardziej efektywna pod kątem SEO i pozwoliła Ci uzyskiwać wymierne korzyści z obecności w wyszukiwarce.
Kup książkę „SEO w praktyce”
Wybierz format, który najlepiej odpowiada Twojemu stylowi nauki:
| Format | Co otrzymujesz? | Cena | Zakup |
| Wersja drukowana | ponad 950 stron wiedzy w solidnym wydaniu, idealne do zaznaczania i notowania | ok. 129 zł | Zamów wersję papierową |
| E‑book | wygodny PDF/ePub, łatwo wyszukasz potrzebne fragmenty i zawsze masz go pod ręką | ok. 99 zł | Kup e‑book |
Uwaga: Dostępność i ceny mogą się różnić w zależności od sklepu.
Co mówią czytelnicy i recenzenci?
„Bardzo aktualna, zawiera niespodzianki od doświadczonych specjalistów!”
Recenzja z Ebookpoint chwali świeże spojrzenie na SEO i praktyczne informacje od ekspertów.
„Klarowna i spójna mimo wielu autorów.”
Recenzentka z Silesia SEM zwraca uwagę, że książka jest zrozumiała zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych, a głos 54 ekspertów tworzy spójne i aktualne kompendium.
„Marzenie każdego specjalisty SEO.”
Paweł Heczko, współautor, podkreśla, że projekt zgromadził „dream team” polskiego SEO, dzięki czemu publikacja stanie się fundamentalnym punktem odniesienia dla branży na lata.
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Czy książka nadaje się dla początkujących?
Tak. Autorzy tłumaczą podstawy wyszukiwarek, omawiają najnowsze algorytmy i prowadzą czytelnika krok po kroku przez optymalizację, tworzenie treści i link building. Zaawansowani specjaliści znajdą zaś przydatne narzędzia, sposoby skalowania działań i zarządzania projektami.
Książka czy kurs online – co wybrać?
Kursy często skupiają się na wycinku tematu i zawierają podstawy. „SEO w praktyce” to obszerne kompendium (ponad 950 stron), w którym 54 ekspertów opisuje wszystkie aspekty pozycjonowania. Możesz wracać do rozdziałów, korzystać z przykładów i wykresów, a ponieważ jest w formie papierowej lub e‑booka, nie tracisz dostępu po zakończeniu kursu.
Ile czasu potrzeba na przeczytanie książki?
Ze względu na rozmiar (56 rozdziałów) rekomendujemy naukę etapami. Możesz czytać według potrzeb – np. najpierw część o optymalizacji, a później o link buildingu. Każdy rozdział jest samodzielny, co ułatwia korzystanie z książki jako podręcznika.
Czy książka jest aktualna?
Tak. Książka powstała jako odpowiedź na szybkie zmiany w SEO i uwzględnia wyniki generowane przez AI, nowości w SERP i aktualizacje algorytmów. Dzięki pracy wielu ekspertów masz pewność, że porady są praktyczne i zgodne z najświeższymi trendami.
W tej książce znaleźć można wszystko, czego potrzebujesz, aby zrozumieć SEO i samodzielnie zwiększyć widoczność swojej strony w 2025 roku. Przygotuj się na praktyczne przykłady, aktualne narzędzia i porady od najlepszych specjalistów w branży!
Webinar z autorami książki
Zobacz także nagranie webinaru z autorami „SEO w praktyce”:







