…ta książka SEO jest dla Ciebie!
Dowiedz się więcej
O książce “SEO dla blogerów, influencerów i marek osobistych”
Marzy Ci się top 10 wyników wyszukiwania? Wskakuj!
Możesz prowadzić najciekawszego bloga na świecie. Możesz umieszczać fascynujące treści w mediach społecznościowych. Twoja marka osobista może być odpowiedzią na pytania setek, tysięcy odbiorców. Pod warunkiem że będą mieli szansę się o Tobie dowiedzieć. Poznać Twojego bloga. Trafić na Twoje wpisy w mediach społecznościowych. Zasięgi, zasięgi, zasięgi ― oto Święty Graal współczesnego internetu. Nie możesz o nich zapominać, skoro wiążesz swoją przyszłość z aktywnością w sieci.
Jak się stać widocznym w internecie? Jak się wyróżnić spośród innych, którzy także ciekawie piszą, mają świetny wizerunek i interesującą propozycję dla świata ― i stanowią Twoją konkurencję? Odpowiedź tkwi w angielskim akronimie SEO, oznaczającym optymalizację stron, tekstów, grafik w taki sposób, by stały się one bardziej „atrakcyjne” dla wyszukiwarek internetowych. Z tej książki dowiesz się, jak zrobić to samodzielnie, bez ponoszenia kosztów lub przy zainwestowaniu niewielkich środków.
Najważniejsze zagadnienia:
- kwestie contentowe ― czyli wszystko, co dotyczy doboru słów kluczowych i tworzenia treści
- aspekty techniczne ― architektura bloga, optymalizacja poszczególnych taksonomii, dane strukturalne, konfiguracja pluginów SEO, czas ładowania strony i Core Web Vitals
- narzędzia ułatwiające optymalizację ― darmowe i płatne
- sposoby na stałe zwiększanie zasięgu bloga ― w tym Discover i sprzedaż artykułów sponsorowanych
- opinie innych ekspertów – czyli co jeszcze możesz zrobić, by odnieść sukces nie tylko w wyszukiwarce?
Sprawdź również spis treści niżej!
Książka SEO – spis treści
– Strona Twojej marki osobistej
– Podstrona z opiniami i rekomendacjami
– Google My Business (Moja Firma)
– Profile w mediach społecznościowych
– Pozostałe możliwości wypełnienia wyników wyszukiwania
– Narzędzia SEO
Google Search Console
Pluginy WordPress
Narzędzia do analizy słów kluczowych
Kompleksowe narzędzia SEO
Inne przydatne
– Analiza słów kluczowych „na skróty”
– Bezpłatna analiza słów kluczowych dla istniejącej podstrony (Search Console)
– Szybka analiza dla nowej lub istniejącej podstrony (Content Editor)
– Szybka analiza słów kluczowych i optymalizacja podstrony w WordPressie (Rank Math i Keyword Surfer)
– Częste błędy i zagrożenia
– Architektura informacji, a praca botów
– Typy podstron w WordPress
– Elementy nawigacji
– Częste błędy
– Nagłówki H1-H6
– Strongi i inne wyróżnienia
– Długość treści
– Gdy brakuje ci pomysłów na przedłużenie treści…
– Wykorzystanie AI do produkcji treści
– Optymalizacja poszczególnych typów podstron
– Techniczne aspekty optymalizacji treści
– E-E-A-T, czyli autorytet strony i autora
– Linkowanie wewnętrzne
– Table of contents
– Dane strukturalne
– Dane OpenGraph
– Częste błędy
– Metatag robots
– Plik robots.txt
– Plik sitemap.xml
– Przesłanie do indeksacji
– Żądanie usunięcia z indeksu
– Kody odpowiedzi, przekierowania i linki kanoniczne
– Kody odpowiedzi http
– Własna strona błędu 404
– Przekierowania
– Linki kanoniczne
– Indeksowanie stron w Search Console
– Bezpieczeństwo i ręczne działania
– Dostosowanie do urządzeń mobilnych
– Szybkość ładowania się strony
– Optymalizacja grafiki
– Crawlery
– Analiza wyników organicznych
– Search Console
– Google Analytics + Google Search Console
– Widoczność organiczna
– Poszukiwanie “Quick Wins”
– Praca z pozycjami fraz
– Praca z CTR podstron
– Content Audit w Ahrefs
– Poszukiwanie content gap
– Analiza content gap w Senuto w 5 krokach
– Analiza content gap w Ahrefs w 5 krokach
– Czym jest Discover?
– Zależności między Wiadomościami Google, a Discover
– Google News – wskazówki techniczne dla wydawców
– Google News w praktyce
– Discover – wymogi Google dot. Treści
– Google News i Google Discover – monitoring
– Dalsza obecność w News i Discover
– Badanie i przewidywanie trendów
– Podstawy SEO dla podcastu
– Podstawy SEO w YouTube
– Sprzedaż artykułów sponsorowanych
– Afiliacja i reklamy, a SEO
- Katarzyna Baranowska – katarzynabaranowska.com,
- Sławomir Borowy – Asante.pro,
- Jadwiga Dabińska-Filipiak,
- Kinga Edwards – Brainy Bees,
- Paweł Gontarek – Zgred.pl / Semgence.pl,
- Sebastian Heymann – seba.heymann.pl,
- Marek Jankowski – Mała Wielka Firma,
- Anna Jaroszewska,
- Piotr Kaleta – piotrkaleta.pl,
- Anna Karcz-Czajkowska – JCD.pl / research.jcd.pl,
- Oktawian Kitala – human360.life,
- Marcin Korczyk – PanTabletka.pl,
- Anna Ledwoń-Blacha – LedwoLedwo.pl,
- Krzysztof Marzec – DevaGroup.pl
- Robert Niechciał – Vestigio.Agency,
- Dagmara Pakulska – dagmarapakulska.pl,
- Dawid Pietkiewicz z Fox Strategy,
- Oscar Rak – oscarrak.pl,
- Roman Rozenberger – rozenberger.com,
- Damian Sałkowski z Senuto,
- Aleksandra Sudnik z Fox Strategy,
- Grzegorz Strzelec – Papa SEO,
- Martyna Zastrożna – zastrozna.pl.
Ewelina Podrez-Siama – o autorce
Cześć! Nazywam się Ewelina Podrez-Siama. Jestem specjalistką SEO związaną z branżą od 2009 roku i prezeską agencji SEO/SEM Fox Strategy.
Zawodowo specjalizuję się w optymalizacji stron i blogów pod kątem SEO.
W swojej pracy stawiam na strategiczne podejście, nieszablonowe rozwiązania i przede wszystkim: zwrot z inwestycji w SEO. Współpracowałam i współpracuję między innymi z takimi markami jak Allegro, mBank, PayU czy Media Senior.
Równocześnie jestem autorką bloga kulinarnego z przepisami diety ketogenicznej i trzech bestsellerowych książek kucharskich, bywam nazywana influencerką i z całą pewnością jestem marką osobistą.
Na styku tych światów zdobyłam wiedzę i doświadczenie, które prezentuję Ci w książce SEO dla blogerów, influencerów i marek osobistych.
Po to, by praca z Twoją stroną stała się dla Ciebie łatwiejsza, bardziej efektywna pod kątem SEO i pozwoliła Ci uzyskiwać wymierne korzyści z obecności w wyszukiwarce.