SEO dla blogerów, influencerów i marek osobistych
Książka SEO dla blogerów, influencerów i marek osobistych - Ewelina Podrez-Siama, Wydawnictwo Helion 2023

SEO dla blogerów, influencerów i marek osobistych

Na start:

Prowadzisz i rozwijasz bloga, a liczba odwiedzin Twojej strony z wyszukiwarki nie poprawia się znacząco pomimo publikacji nowych treści?
Zastanawiasz się, jak wykorzystać potencjał swoich social mediów w wyszukiwarce i jak skutecznie zwiększać ich zasięgi?
Szukasz sposobu na zaistnienie oraz dobre zaprezentowanie w wyszukiwarce Twojej marki osobistej?
Jeśli odpowiedź na którekolwiek z powyższych pytań brzmi „TAK” to…

…ta książka SEO jest dla Ciebie!

O książce “SEO dla blogerów, influencerów i marek osobistych”

Marzy Ci się top 10 wyników wyszukiwania? Wskakuj!

Możesz prowadzić najciekawszego bloga na świecie. Możesz umieszczać fascynujące treści w mediach społecznościowych. Twoja marka osobista może być odpowiedzią na pytania setek, tysięcy odbiorców. Pod warunkiem że będą mieli szansę się o Tobie dowiedzieć. Poznać Twojego bloga. Trafić na Twoje wpisy w mediach społecznościowych. Zasięgi, zasięgi, zasięgi ― oto Święty Graal współczesnego internetu. Nie możesz o nich zapominać, skoro wiążesz swoją przyszłość z aktywnością w sieci.

Jak się stać widocznym w internecie? Jak się wyróżnić spośród innych, którzy także ciekawie piszą, mają świetny wizerunek i interesującą propozycję dla świata ― i stanowią Twoją konkurencję? Odpowiedź tkwi w angielskim akronimie SEO, oznaczającym optymalizację stron, tekstów, grafik w taki sposób, by stały się one bardziej „atrakcyjne” dla wyszukiwarek internetowych. Z tej książki dowiesz się, jak zrobić to samodzielnie, bez ponoszenia kosztów lub przy zainwestowaniu niewielkich środków.

Najważniejsze zagadnienia:

  • kwestie contentowe ― czyli wszystko, co dotyczy doboru słów kluczowych i tworzenia treści
  • aspekty techniczne ― architektura bloga, optymalizacja poszczególnych taksonomii, dane strukturalne, konfiguracja pluginów SEO, czas ładowania strony i Core Web Vitals
  • narzędzia ułatwiające optymalizację ― darmowe i płatne
  • sposoby na stałe zwiększanie zasięgu bloga ― w tym Discover i sprzedaż artykułów sponsorowanych
  • opinie innych ekspertów – czyli co jeszcze możesz zrobić, by odnieść sukces nie tylko w wyszukiwarce?

Sprawdź również spis treści niżej!

Książka SEO – spis treści

1. Wstęp
Kilka słów o tym, jak pracować z książką.
2. Budowanie marki osobistej w wyszukiwarce
Dlaczego personal branding w Google jest ważny dla firm, blogów i marek osobistych.
3. Sposoby wypełnienia TOP10 wyników wyszukiwania – podstawy SERM
– Strona personalna i blog
– Strona Twojej marki osobistej
– Podstrona z opiniami i rekomendacjami
– Google My Business (Moja Firma)
– Profile w mediach społecznościowych
– Pozostałe możliwości wypełnienia wyników wyszukiwania
4. Monitoring wyników i wzmianek o marce osobistej
Narzędzia i sposoby monitoringu.
5. SEO bloga i personalnej strony internetowej - podstawy
– Wstęp do SEO, czyli jak powstaje wynik wyszukiwania?
– Narzędzia SEO
Google Search Console
Pluginy WordPress
Narzędzia do analizy słów kluczowych
Kompleksowe narzędzia SEO
Inne przydatne
6. Słowa kluczowe
– Podstawowa analiza słów kluczowych w 7 krokach
– Analiza słów kluczowych „na skróty”
– Bezpłatna analiza słów kluczowych dla istniejącej podstrony (Search Console)
– Szybka analiza dla nowej lub istniejącej podstrony (Content Editor)
– Szybka analiza słów kluczowych i optymalizacja podstrony w WordPressie (Rank Math i Keyword Surfer)
– Częste błędy i zagrożenia
7. Architektura informacji
– Kilka słów teorii o linkach wewnętrznych i zewnętrznych
– Architektura informacji, a praca botów
– Typy podstron w WordPress
– Elementy nawigacji
– Częste błędy
8. Optymalizacja treści
– Metatagi title i description
– Nagłówki H1-H6
– Strongi i inne wyróżnienia
– Długość treści
– Gdy brakuje ci pomysłów na przedłużenie treści…
– Wykorzystanie AI do produkcji treści
– Optymalizacja poszczególnych typów podstron
– Techniczne aspekty optymalizacji treści
– E-E-A-T, czyli autorytet strony i autora
– Linkowanie wewnętrzne
– Table of contents
– Dane strukturalne
– Dane OpenGraph
– Częste błędy
9. Podstawy optymalizacji technicznej
– Zarządzanie indeksacją
– Metatag robots
– Plik robots.txt
– Plik sitemap.xml
– Przesłanie do indeksacji
– Żądanie usunięcia z indeksu
– Kody odpowiedzi, przekierowania i linki kanoniczne
– Kody odpowiedzi http
– Własna strona błędu 404
– Przekierowania
– Linki kanoniczne
– Indeksowanie stron w Search Console
– Bezpieczeństwo i ręczne działania
– Dostosowanie do urządzeń mobilnych
– Szybkość ładowania się strony
– Optymalizacja grafiki
– Crawlery
10. Cykliczna praca nad SEO
– Analiza SEO
– Analiza wyników organicznych
– Search Console
– Google Analytics + Google Search Console
– Widoczność organiczna
– Poszukiwanie “Quick Wins”
– Praca z pozycjami fraz
– Praca z CTR podstron
– Content Audit w Ahrefs
– Poszukiwanie content gap
– Analiza content gap w Senuto w 5 krokach
– Analiza content gap w Ahrefs w 5 krokach
11. Wiadomości Google i Discover
– Czym są wiadomości Google (Google News)?
– Czym jest Discover?
– Zależności między Wiadomościami Google, a Discover
– Google News – wskazówki techniczne dla wydawców
– Google News w praktyce
– Discover – wymogi Google dot. Treści
– Google News i Google Discover – monitoring
– Dalsza obecność w News i Discover
12. Kilka sposobów na zwiększanie zasięgu i zarabianie na blogu
– Linkbuilding wizerunkowy – podstawy
– Badanie i przewidywanie trendów
– Podstawy SEO dla podcastu
– Podstawy SEO w YouTube
– Sprzedaż artykułów sponsorowanych
– Afiliacja i reklamy, a SEO
13. Nie zapomnij o... (OPINIE EKSPERTÓW)
Swoją wiedzą i doświadczeniem podzielili się:

Ewelina Podrez-Siama – o autorce

Cześć! Nazywam się Ewelina Podrez-Siama. Jestem specjalistką SEO związaną z branżą od 2009 roku i prezeską agencji SEO/SEM Fox Strategy.

Zawodowo specjalizuję się w optymalizacji stron i blogów pod kątem SEO.

W swojej pracy stawiam na strategiczne podejście, nieszablonowe rozwiązania i przede wszystkim: zwrot z inwestycji w SEO. Współpracowałam i współpracuję między innymi z takimi markami jak Allegro, mBank, PayU czy Media Senior.

Równocześnie jestem autorką bloga kulinarnego z przepisami diety ketogenicznej i trzech bestsellerowych książek kucharskich, bywam nazywana influencerką i z całą pewnością jestem marką osobistą.

Na styku tych światów zdobyłam wiedzę i doświadczenie, które prezentuję Ci w książce SEO dla blogerów, influencerów i marek osobistych.

Po to, by praca z Twoją stroną stała się dla Ciebie łatwiejsza, bardziej efektywna pod kątem SEO i pozwoliła Ci uzyskiwać wymierne korzyści z obecności w wyszukiwarce.

Ewelina Podrez-Siama
UdostępnijFacebookX
Avatar of Ewelina Podrez-Siama
Napisane przez
Ewelina Podrez-Siama
Dołącz do dyskusji

Poznajmy się

Avatar of Ewelina Podrez-Siama

Ewelina Podrez-Siama

Ekspert SEO, specjalistka ASO i założycielka Fox Strategy

Od 15 lat stawiam na strategiczne podejście, nieszablonowe rozwiązania i zwrot z inwestycji w SEO.

Szkolę i jestem prelegentką na licznych wydarzeniach branżowych. Opowiadam nie tylko o skutecznej strategii SEO, ale również o budowie kultury organizacyjnej w samoorganizującym się zespole. Współpracuję z takimi markami jak Allegro, mBank, PayU czy Media Senior.

Jestem blogerką, autorką bestsellerowych książek kucharskich, a także cieszącej się statusem wydawniczego bestsellera książki "SEO dla blogerów, influencerów i marek osobistych".

Spotkajmy się